Parkovat auto pod širým nebem se nemusí vyplatit, počasí na něm totiž může i ve velmi krátkém čase napáchat značné škody. Proto jsme připravili seznam sedmi nepříznivých vlivů počasí na auto. Ty dokazují, že je vždy lepší parkovat vůz pod přístřeškem na auto či v garáži.

auto poniceno kroupy pixabya hansSlunce

Parkování auta pod širým nebem ho vystavuje působení slunečních paprsků, resp. ultrafialovému záření. Pokud se tak děje po delší čas, může viditelně poškodit lakování karoserie. A to urychlením blednutí laku, nebo dokonce jeho popraskáním.

Sníh

Sníh je nepřítelem auta i řidiče. Nejenže je schopen celé auto zasypat zvenčí, ale bez větších obtíží se dostane také dovnitř vozu, včetně jeho citlivých částí, kde způsobuje korozi a s ní související řadu problémů (např. s brzdami a motorem). Parkovat auto pod přístřeškem nebo uvnitř betonové garáže je tak v zimních měsících nutností. A ušetří i mnoho času s ometáním sněhu a seškrabáváním námrazy.

 

 

Kroupy

Krupobití udeří nečekaně, kdykoliv, a navíc je i za velmi krátký čas schopno napáchat škody zásadní až devastující. Dostatečně velký kousek ledu snadno prorazí čelní okno či zanechá na karoserii auta hluboké prohlubně a není výjimkou ani jeho proniknutí až k motoru a jeho poškození. Menší kroupy pak zanechávají viditelné oděrky a škrábance.

Ideálním řešením je hliníkový přístřešek na auto.

 

Déšť

Dlouhodobé vystavení dešti, a zvýšené vlhkosti obecně, vede ke korodování částí vozu, čímž se snižuje jeho životnost a zvyšují náklady na opravy.


Vítr

Nedosahuje-li vítr extrémních rychlostí, které jsou v našich podmínkách velmi ojedinělé, nezpůsobí on sám na autě prakticky žádné škody. Přesto však škodit může, neboť způsobuje odlétávání větších i menších částeček a objektů, jako jsou štěrk, větvičky apod., které mohou do vašeho vozu narazit, a to jak během jízdy, tak i při parkování.

Blesk

Velmi nepravděpodobný, přesto rizikový, je zásah vozu bleskem, který může poškodit elektrické systémy vozu. A za jízdy pak vůz zcela vyřadit z povozu.

Nízké teploty

Dlouhodobé působení nízkých teplot má negativní vliv na tlak v pneumatikách a jejich životnost. Teploty pod nulou také mohou způsobit prasknutí stěračů, snížit životnost baterie a ztížit odstranění nečistot nanesených na sklech vozu, nemluvě o samotné námraze.